FAQ
wsparcie - tło strony

FAQ / najczęściej zadawane pytania

Jak dodać nowe urządzenie? (Wi-Fi)

1. Włącz urządzenie.
2. Zaloguj się do aplikacji i na ekranie "Mój dom" wybierz ikonę "+" (plusa) w prawym górnym rogu aplikacji
3. Wybierz odpowiedni rodzaj urządzenia, które chcesz dodać
Istnieją dwa tryby konfiguracji: tryb EZ i tryb AP
1 Tryb EZ (uruchamiany domyślnie)
Upewnij się, że kontrolka urządzenia miga szybko (dwa razy na sekundę), co oznacza, że urządzenie znajduje się w trybie konfiguracji, który umożliwia połączenie z Twoją siecią. Następnie, na dole ekranu potwierdź szybkie mruganie. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Po podaniu wszystkich wymaganych danych. Rozpocznie się automatyczna procedura odnajdowania i dodawania urządzenia.
2 Tryb AP (należy kliknąć przycisk "Inne tryby" na pierwszym ekranie dodawania nowego urządzenia. Użyj tego trybu jeżeli nie działa tryb EZ)
Upewnij się, że kontrolka urządzenia miga wolno (raz na sekundę), co oznacza, że urządzenie znajduje się w trybie konfiguracji, który umożliwia połączenie z Twoją siecią. Następnie, na dole ekranu potwierdź szybkie mruganie. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Po podaniu wszystkich wymaganych danych. Rozpocznie się automatyczna procedura odnajdowania i dodawania urządzenia.
Jeżeli kontrolka nie mruga, przejdź do "Resetowanie urządzenia"

Dlaczego nie mogę się połączyć z siecią Wi-Fi 5GHz?

Niestety, ale sieci Wi-Fi pracujące w częstotliwości 5GHz nie są obsługiwane.
Prosimy przełączyć sieć Wi-Fi w tryb pracy na częstotliwości 2,4GHz

Jak zresetować urządzenie?

1. Podłącz urządzenie do zasilania
Jeżeli Twoje urządzenie to żarówka lub oprawa oświetleniowa
2a. Wyłącz, jeżeli żarówka/lampa świeci ,poczekaj kilka sekund
3a. Wykonaj 3 x on-off na zasilaniu (nie za szybko, źródło musi całkowicie zgasnąć, max. przerwa 10 sek.) i pozostaw załączone.
4a. Źródło powinno zacząć mrugać co oznacza, że zostało zresetowane i jest gotowe do przypisania w nowej sieci.
Pozostałem urządzenia (z przyciskiem) 2b. Przyciśnij i przytrzymaj przycisk przez 5 sek. 3b. Kontrolka powinno zacząć mrugać co oznacza, że zostało zresetowane i jest gotowe do przypisania w nowej sieci.

Dlaczego nie mogę edytować urządzenia, które jest w grupie?

Urządzenia, które są w grupie nie mogą być edytowane.
1. Najpierw usuń urządzenie z grupy.
2. Dokonaj odpowiednich zmian
3. Ponownie dodaj urządzenie do grupy

Czy mogę sterować urządzeniem za pomocą sieci 2G, 3G, 4G?

Przy pierwszym dodawaniu urządzenia wymagane jest, aby urządzenie i telefon znajdowały się w tym samym środowisku sieciowym. Po pomyślnym dodaniu urządzenia można zdalnie sterować urządzeniem w sieci 2G, 3G, 4G.

Co jeśli urządzenie jest offline?

1. Proszę potwierdzić, czy urządzenie jest pod napięciem
2. Proszę sprawdzić, czy urządzenie dostępowe ma połączenie z internetem
3. Proszę sprawdzić, czy Twój telefon ma połączenie z punktem dostępowy i sprawdź czy połączenie internetowe jest stabilne (w swoim telefonie uruchom przeglądarkę internetową i spróbuj wczytać dowolną stronę internetową)
4. Proszę sprawdzić czy nie zmieniła się nazwa sieci domowej lub hasło dostępowe. Jeżeli nastąpiła zmiana, proszę powtórzyć procedurę przypisania urządzenia do sieci.
PS: 5GHz wifi nie są wspierane, tylko sieci 2.4GHz mogą być używane.
5. Jeżeli sieć działa normalnie, a urządzenie jest dalej offline, proszę sprawdzić czy sieci Wi-Fi nie ma zbyt wielu połączeń lub urządzeń. Proszę spróbować ponownie uruchomić punkt dostępowy i poczekać około 3 minuty obserwując status urządzenia.
6. Proszę sprawdzić, czy aplikacja lub oprogramowanie układowe (firmware) nie wymaga aktualizacji.
Aplikacja: Przejdź do zakładki Ja - Ustawienia - O aplikacji - Sprawdź aktualizację
Firmware: Z ekranu głównego wejdź do urzadzenia - W prawy górnym rogu kliknij ołówek - Sprawdź aktualizację oprogramowania
7. Jeżeli problem dalej występuje zalecamy usunięcie i ponownie dodanie urządzenia. Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji.
Jeżeli problem dalej występuje prosimy o kontakt. Postaramy się pomóc jak najszybciej, korzystaj z przycisku poniżej.

Router nie przypisuje sieciowego adresu IP

Jednym z powodów nie przyznawania adresu sieciowego IP przez router może być limit obsługiwanych urządzeń po Wi-Fi jaki założył producent routera. Budżetowe routery Wi-Fi z reguły mają ograniczenie do 10-15 urządzeń, jakie mogą obsługiwać jednocześnie na paśmie. Dopiero routery z średniej lub wyższej klasy obsługują 32, 64 i więcej urządzeń jednocześnie. Sprawdź proszę w specyfikacji technicznej ile urządzeń może jednocześnie obsłużyć Twoje urządzenie lub skontaktuj się z producentem

Czy wymagane jest stałe połączenie z internetem?

Połączenie z internetem wymagane jest podczas dodawania nowych urządzeń do aplikacji. W późniejszym terminie komunikacja pomiędzy urządzeniami może odbywać się po sieci wewnętrznej Wi-Fi i dostęp do internetu nie jest wymagany. Pamiętaj, że jeżeli chcesz sterować urządzeniami z poza swojej sieci Wi-Fi (ze smartfona poza domem) to urządzenia muszą mieć dostęp do internetu, gdyż polecenia ze smartfona są przesyłane poprzez serwer pośredniczący (chmura danych).

Ile urządzeń można dodać do grupy?

Do grupy można dodać maksymalnie 50 urządzeń.

Ile urządzeń mogę maksymalnie dodać do swojego domu?

Maksymalna ilość jaką można dodać do swojego domu to 1000 urządzeń.

Twojego pytania nie ma na liście?

Znajdziemy rozwiązanie

Nasi eksperci chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą w konfiguracji urządzeń Spectrum SMART. Zapraszamy do kontaktu.

Instrukcja obsługi

Krok po kroku

Przygotowaliśmy instrukcje szczegółowo pokazujące kolejne etapy instalacji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl